HSV De Kruisweel is gevestigd te Kruisland_

Het doel van de vereniging is het bevordering van de hengelsport in de ruimste zin van het woord.
De vereniging is opgericht op 15 februari 1968 en heeft volledige rechtsbevoegdheid.
De activiteiten bestaan uit het organiseren van hengelwedstrijden voor senioren en jeugdleden en daarnaast het houden van verenigingsactiviteiten zoals bingo's, prijsuitreikingen e.d.
De vereniging telt ongeveer  800 leden, waarvan ca. 75 jeugdleden.
Voor de jeugdleden worden een aantal activiteiten gehouden, zoals viscursussen, gezellig avond vissen e.d.
De vereniging huist statutair in Kruisland en de activiteiten vinden in en rondom dit dorp plaats.
Rondom het dorp Kruisland zijn er voldoende vismogelijkheden, zoals De Kruisbeek,  Roosendaalse en Steenbergse Vliet en tal van andere watergangen. Ook heeft de vereniging een eigen visparcours aan het Bovensas wat alleen voor leden toegankelijk is.
Daarnaast is er een ligplaats voor bootjes aan de Kruisbeek deze is alléén toegankelijk in het bijzijn van een van de booteigenaren.
Aan het Hanengevecht aan de Brugweg huren we het looprecht van Staatsbosbeheer hier onderhouden we het looppad en de 25 visstoepen. via het looppad kan er nog doorgelopen worden naar twee verderop gelegen visstoepen van sportvisserij zuidwest Nederland.
Aan het Hanengevecht is een  mindervalide vissteiger en bijbehorende parkeerplaatsen  aanwezig.

Het merendeel van onze zoetwater viswedstrijden vinden plaats aan het Bovensas waar we als vereniging 36 visstoepen onderhouden.

De zoutwedstrijden veelal in de regio West Kappellen
Zie hiervoor onze wedstrijd kalender

De wedstrijden zijn voorbehouden aan onze leden met uitzondering van onze openwedstrijd medio september .

Groet

HSV De Kruisweel